4. desember 2012

Dekket til jul

Jeg har dekket til julebord med gode vennninner.
Tiden før jul er ypperlig til å invitere gode venner
hjem på middag og førjulskos.
I går hadde jeg mine gode venninner på middag hjemme hos meg.
God mat, søtt i skålene, mandariner, tente lys, gaver og høylytte lattermilde damer.
En herlig kveld som skapte den beste julestemningen.



Jeg dekket i sort, hvitt, grått og tre.
Tøyservietter i lin med serviettringer fra TineK pynter opp en enkel sort tallerken.
I midten av bordet har jeg lagt en grå filtduk med stjerne fra Åhlens.
Oppå duken har jeg samlet pynten slik at jeg kan sette maten på resten av bordet.
Hver kuvert har et lite hjerte i sink med telys oppi ved sin side.
En sort stjerne trykket ut i papp og hengt med washitape på glasset er en enkel måte
å pynte glassene på. Har man mange gjester kan man skrive gjestenes navn på stjernen
og alle finner sine glass enkelt utover kvelden.
Ellers er svibler et must på et hvert julepyntet bord etter min smak.
Pakket inn i gråpapir og bunnet sammen med sort og hvit hyssing 
pynter de opp og dufter himmelsk.
De sorte juletrærne er fra TineK. 
Trelysestakene er litt herfra og derfra.
Trestjerner og små sorte pappstjerner ligger mellom den andre pynten på duken.






 Kanskje du fant litt inspirasjon til å dekke julebordet du også.
Dette blir mitt bidrag til Nibs desemberutfordring "Jul i vårt hus"!
Titt innom Nib for å se de andre flotte bidragene. 

-Hilde-


20 kommentarer:

Ingvild sa...

Ååå, det var et koselig dekket bord, med mye frisk inspirasjon!:) Flott med sviblene i gråpapir (eller hva det er...), og lekkert med de sorte tallerknene med lin, og de andre sorte detaljene. Utrolig flott!

Camilla Carlsen sa...

Så fint dekket bord, nydelig! Og et godt bidrag til NIB sin konkurranse. Var mye fint å hvile øyene på her inne, så la meg til som følger jeg! Følger deg på Instagram, så må nesten følge deg her også! Ønsker deg en fin kveld :) Klem Camilla

beatehemsborg sa...

Nydelig!
Utrolig delikat!!

Klem

Elisabeths Borg sa...

Såååå utrolig flott spisestue du har. Akkurat passe av alt:-) Ha en flott kveld

Klem fra Elisabeth

Janne sa...

For et fantastisk fint dekket bord!!:)

Nydelige bilder også <3

God klem:)

lenapenas-verden sa...

Nydelig dekket bord. Masse inspirasjon å hente der : )

finfin førjulstid videre!

Heidi's regnbuedrops sa...

Utrolig koselig og lekkert.
lykke til!
Klem

Mari Søttar Svendsen sa...

dekorativt! :)

*Mari*

Helenes Interiør sa...

Rett og slett nydelig.
Herlig dekket bord. Delikat og stilfullt.

Ha en fin førjulstid.

Klem
Helene

sivknivklestativ sa...

For et flott dekket bord, likte de svarte juletreene, og sviblene i papir var stilig. Fine bilder :D

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Så utrolig lekkert !!!

Klem Heidi

Har en drøm... sa...

Lekkert, lekkert!!!
Og så koselig med slike venninnekvelder ♥

Hanne Mette sa...

Så nydelig du har dekket! Du er så flink Hilde. :) Lykke til i utfordringen.
Klem

Velkommen til Lonni´s Verden sa...

Så flotte billeder.
Det er en fin blog du har. Lægger mig til som fast følger og sætter dig på min blogliste.
God dag til dig.
Klem Lonni

Sukkertøy for øyet sa...

oioioi! Nydelige bilder! Elsket gråpapiret som du har laget "potter" av til sviblene! FINT :)

...Og et hint av sort er knall tøft!
Kanskje et av finalebidragene dette her..

Ha en fin førjulstid!!

- Ida Susanne

Bella sa...

For et nydelig pyntet bord! :) Og gråpapiret rundt sviblene var jo bare superlekre! :) Hvor har du kjøpt løperen din? Den var lekker. :) Lykke til i utfordringen!
Fin torsdag til deg!
klem

jeanette sa...

Nydelig! Så fint dekket bord, flink du! Lykke til i utfordringen! Blir spennende!

velkommen på julebesøk hos meg også!

Mvh Jeanette

Sivs verden sa...

For et fint dekket bord:) Fint det er hos deg - lyst og delikat!

God helg

Klem

Nina E. sa...

Snubla over navnet ditt inne på finalistane på NIB. Kjempefint har du det! Likte stilen din, derfor legg eg meg til som følger hos deg!
Ha ein super kveld!!

Klem Nina

http://www.ninasskatter.com/ sa...

Nydelig, du er i finalen - masse fine bidrag , jeg har stemt på deg::::)